NEW

Schaeffler viert veertigste verjaardag in de Automotive Aftermarket

13-12-16 / onderneming

Schaeffler fête ses quarante ans sur le marché de l'après-vente automobile

Wat in 1976 begon als een kleine kern van acht mensen in Mörfelden (Duitsland), groeide uit tot een internationale eenheid met zo’n 1.500 werknemers op meer dan 50 locaties wereldwijd. Schaeffler in de Automotive Aftermarket vormt al jaren een belangrijk onderdeel van de Schaeffler-groep. Haar focus op innovatie en kwaliteit, totaaloplossingen en klanttevredenheid spelen daarin een grote rol.

In veertig jaar evolueerde er heel wat bij Schaeffler in de Automotive Aftermarket. De naam veranderde van AS Autoteile-Service GmbH & Co. KG. (in 1976) naar LuK-Aftermarket Service oHG (in 2002) en uiteindelijk naar Schaeffler Automotive Aftermarket (in 2009). Het bedrijf zit niet langer in Mörfelden maar bevindt zich in een hoofdkantoor in Langen en op meer dan 50 locaties wereldwijd. Deze expansie vertaalt zich ook naar het aantal werknemers: in plaats van een achtkoppig team telt de afdeling nu 1.500 werknemers. Daarnaast breidde de merkenportefeuille gevoelig uit, want LuK kreeg versterking van INA, FAG en Ruville.

Continue optimalisatie

De filosofie van Schaeffler in de Automotive Market luidt ‘blijven optimaliseren’: verder onderzoeken en specialiseren, meer producten en vestigingen, betere oplossingen en dienstverlening. Zo bracht de divisie in 1978 de LuK RepSet op de markt: de eerste kant-en-klare herstellingsoplossing voor koppelingen – één box waarin garagisten álle onderdelen vonden voor een professionele herstelling. Intussen scoorde Schaeffler in de Automotive Aftermarket ook met

  • de INA GearBOX – een innovatieve reparatieoplossing voor inhouse reparaties aan de versnellingsbak
  • de FAG SmartSET – een duurzame herstellingsoplossing voor de wiellager van zware vrachtvoertuigen
  • en heel wat andere succesvolle reparatieoplossingen.

Consequente klantgerichtheid

Schaeffler in de Automotive Aftermarket zet continu in op klanttevredenheid en speelt flexibel in op de noden van de markt: van service en productaanbod tot digitalisering en nieuwe technologieën. Al sinds 1984 geeft deze afdeling technische opleidingen en bijstand. In 1995 startte de divisie met een telefonische klantendienst die professionals helpt met vragen over herstellingen – vandaag beantwoordt deze hotline wereldwijd meer dan duizend vragen per maand. Garagisten en autoverdelers beschikken daarnaast over verschillende bronnen en platformen om hen te helpen: voor bestellingen en leveringen tot marketing, technische opleidingen en uitgebreide productinformatie. Vooral het online portaal REPXPERT kent veel succes – daar bundelt de businessdivisie alle nieuwtjes en productinfo (zoals installatiegidsen, catalogi, brochures, folders en video’s) voor garagisten.

Innovatief in het verleden én in de toekomst

“Veertig jaar ervaring, geen spoor van slijtage en helemaal klaar voor de toekomst – zo ziet Schaeffler in de Automotive Aftermarket eruit anno 2016. De bescheiden onderneming uit 1976 ontpopte zich tot een belangrijke speler en een integraal onderdeel van de Schaeffler-groep”, vertelt Michael Söding, voorzitter van de raad van bestuur van Schaeffler in de Automotive Market. Het bedrijf blikt dus tevreden terug en kijkt nog enthousiaster vooruit. Want ook de komende jaren ligt de focus op doorgedreven innovatie en kwaliteit, totaaloplossingen en klanttevredenheid – maar dan met meer ervaring en zelfzekerheid. “Het is dankzij onze volharding en kracht, dankzij ons geloof en respect, dankzij onze fundamentele waarden dat Schaeffler vandaag zo ver staat in de Automotive Aftermarket”, aldus Michael Söding.