Enquête bevestigt hoge klanttevredenheid bij Schaeffler Automotive Aftermarket

10-8-15 / onderneming

Une enquête confirme le degré de satisfaction élevé des clients de Schaeffler Automotive Aftermarket

EIGENBRAKEL, 10. Augustus 2015. Volgens een recent onderzoek zijn garages en verdelers wereldwijd uitermate positief over de service van Schaeffler Automotive Aftermarket. Zo’n 75% van alle verdelers en bijna 90% van alle onafhankelijke garages die deelnamen aan de enquête geven aan “zeer tevreden” te zijn over Schaeffler Automotive Aftermarket. 43% van alle onafhankelijke garages beweert zelfs echte fan te zijn van de producten en diensten. Onder hen ook garage Franssen uit Hamont-Achel die dankzij zijn deelname een iPad in de wacht sleepte.

Schaeffler Automotive Aftermarket lanceerde vorig jaar in samenwerking met 2hm & Associates een onderzoek naar de tevredenheid van haar klanten. Over een periode van 4 maanden namen meer dan 3800 garages en 750 verdelers deel aan de enquête. Het doel was om inzichten te verwerven in de klanttevredenheid omtrent producten, know-how en diensten, en het gevolg hiervan op de loyalteit van haar klanten.

Schaeffler scheert hoge toppen met 75 tot 90% zeer tevreden klanten en zelfs 43% van de onafhankelijke garages die echt fan beweren te zijn. “De resultaten bevestigen de topresultaten die we halen op vlak van tevredenheid, producten en diensten in vergelijking met onze concurrenten”, besluit Dr. Robert Felger, Senior Vice President Product & Marketing, Schaeffler Automotive Aftermarket. “Ons doel is en blijft om de verwachtingen van onze klanten – zowel verdelers als garagisten - te vervullen, en ze zelfs te overtreffen.” Naast het productenportfolio worden ook vooral de know-how, technische expertise en klantendienst uiterst geapprecieerd. Het managen van de klantenrelaties werd zeer positief beoordeeld op basis van criteria als vriendelijkheid, competentie en beschikbaarheid. De garages die deelnamen aan de enquête waren ook lovend over de kwaliteit en innovativiteit van de Schaeffler producten.

Garage Franssen valt in de prijzen!

Garage Franssen in Hamont-Achel was één van de 11 deelnemers wereldwijd die een iPad wonnen door het invullen van de enquête. Danny Franssen is al 21 jaar een gepassioneerd garagist die regelmatig de producten van LuK gebruikt. Net zoals Schaeffler Automotive Aftermarket hecht hij veel belang aan klantenservice. Hij streefternaar altijd kwaliteit te leveren tegen de best mogelijke prijs. De trainingen van Schaeffler Automotive Aftermarket helpen hem om op de hoogte te blijven. Of hij nog zal meenemen aan dergelijke enquêtes? Jazeker! Hij houdt ervan om van dichtbij samen te werken met de fabrikanten. Bovendien werpen zijn deelnames ook vruchten af!